Job: Postdoctoral Fellowship in Electronic Music History (Ottowa, Canada)
CfP: Music4Change - Sustainable Cities and Cultures of Music (6-8 Nov. 2024, Groningen)
CfP: IASPM Australia-Aotearoa/New Zealand 2024 Branch Conference, Wellington (extended deadline: June 21st, 24)
Event: Talk "Pop im DMA" – Janne Schneider über Dance Challenges via TikTok (online, 28.05.2024)
Job: W3-Professur Kultur- und Veranstaltungsmanagement, Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar
CfP: Contemporary Ambient Research Symposium (CARS), Farnham
CfA: "Music and right-wing movements", Journal Transposition. Musique et sciences sociales
CfA: Obsolete Medien und populäre Musik, Jahrbuch "Lied und Populäre Kultur"
Job: W3 Professur „Musikpädagogik und Musikdidaktik“, Universität Halle-Wittenberg
Job: Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in, Institut für Musik und Musikwissenschaft, Universität Hildesheim
CfA: Special Issue: "Music, Autobiography, and Constructing the Self", Journal of Musicological Research
Job: Marie Curie Postdocs, Newcastle University
Publikation: Artificial Intelligence - Intelligent Art? Human-Machine Interaction and Creative Practice
Job: Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in, Universität Oldenburg
CfA: Listening to the Rising Right: Populist Rebels, Fascist Countercultures, and the Global Sounds of Right Wing Music
CfP: Symposium der Jungen Musikwissenschaft, Universität Mozarteum Salzburg
Job: Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (Promotion), Musikwissenschaftliches Seminar Universität Heidelberg
Job: PhD candidate in ethnomusicology, SNF Project "The musical world of fairgrounds in Switzerland"
Job: Freelance academic tutor in Popular Music, BIMM University Berlin
Publikation: Josef Schaubruch: Live spielen. Liveness in Performances elektronischer Tanzmusik